flufunited.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties

het weer in Oost-Canada Halifax, Nova Scotia Forecast
    Montreal, Quebec Forecast
    Waarom (Oost) Canada?
    Al jarenlang ben ik (Pien/Lidwine) van plan om naar mijn familie in Canada te gaan, maar om verschillende redenen kwam het er telkens niet van.
    ‘Mijn familie’ zijn mijn oudoom (de broer van mijn oma) en zijn vrouw: Ted & Hannie Martens. Zij zijn rond hun 25e naar Canada geëmigreerd. Inmiddels zijn ze beiden begin tachtig en is de familie uitgebreid met kinderen en kleinkinderen. Een aantal daarvan wonen in het westen van Canada; onder meer in Winnipeg in de provincie Manitoba en Edmonton in de provincie Alberta.
    Ted & Hannie Martens zijn zelf altijd in St. Peter’s blijven wonen. Dat ligt dus in het oosten van Canada en wel in de provincie Nova Scotia. De 'poort naar Bras d'Or Lake' ligt op een smalle landstrook tussen de Atlantische Oceaan en het merenplateau.
    Boven het Bras d’Or Lake begint de bekende Cabot Trail op Cape Breton Island.

Het stadje St. Peter's werd in 1521-1525 als San Pedro gesticht door Portugese vissers en vanaf 1650 als Saint Pierre door de Fransen bezet. Samen met Louisbourg werd St. Peter's in 1758 door de Britten veroverd.

Het familiebezoek gaan we combineren met een rondreis van iets meer dan drie weken. Vandaar ook dat ik een week eerder dan Frank vertrek.

Marion op 25-08-2006 11:30
    Hallo Pien,
    Wat leuk, wij gaan 8 september ook naar Halifax. Voor 2 weken.
    Willen in het oosten van Canada gaan wonen en gaan een kijkje nemen hoe het daar is . Combineren dat gelijk met een vakantie.
    We twijfelen tussen British Columbia en Prince Edward Island. Nogal een verschil. We hebben alleen een ticket, een auto en een overnachting geboekt. De rest zien we wel. Als je nog hints hebt waar we zeker naar toe moeten gaan , graag.
    Groetjes Marion

Frans Geleijnse op 08-09-2006 21:47
    Hallo Lidwine en Frank,
    De trip ziet er erginteressant uit, met name de verhalen over walvisen, arenden, enz.
    spreken ons erg aan, de natuur is daar compleet aanwezig, prachtig.
    We blijven de site met veel belangstelling volgen. Nog veel (natuur)plezier!
    An / Frans.
    marijke van veen op 05-02-2007 01:50
    beste mensen,

ik zat nog wat te surfen op internet (canada) en kwam jullie reisverslag, door oost-canada, tegen.
    alles zo herkenbaar. in 1998 hebben mijn man en ik onze eerste reis naar Canada gemaakt,ook een rondreis (auto)door
    oost-canada. gestart in toronto (2 dagen) , vervolgens via kingston (1nacht) op weg naar montreal.
    genoten van montreal , daarna op weg naar quebec-city (2 nachten). wat een gezelligheid daar.
    we hebben daar een (onverwachte) prive-rondleiding gekregen op een amerikaanse onderzeeër !
    van quebec-city weer zuidwaarts, naar lake huron, waar we ook weer 2 nachten en dagen zijn geweest. vervolgens op weg naar niagara-falls, overweldigend om te zien! gelogeerd in het schattige plaatsje Niagara on the Lake.
    Via Toronto op weg naar Ottawa en daar 5 dagen gelogeerd bij mijn nicht, zij heeft ons veel laten zien van de stad en de omgeving. Daarna terug naar Toronto, huurauto ingeleverd en terug naar
    Amsterdam. Nog heel lang nagenoten van een prachtige reis.
    In 2004 ben ik opnieuw naar Ottawa gegaan,nu alleen, mijn man is overleden.
    Daar weer bij mijn nicht geweest en ook nog 5 dagen samen met mijn nichtin Montreal. Vooral genoten van Vieux-Montreal, de gezellige terrasjes eneen stadstour (4 uur) door Montreal en veel gelopen door de stad.
    Mei 2006 opnieuw naar Canada, vliegen naar Montreal en met de bus naar Ottawa, 5 dagen bij mijn nicht en samen , met de trein, naar Toronto. Daar, in Young Street, vlakbij het treinstation, een aardig , doch eenvoudig hotel . Veel van Toronto gezien en familie (van ons beiden) ontmoet uit
    de USA. 2 neven en 1 nicht, we hadden elkaar 45 jaar niet meer gezien.
    Na 4 dagen Toronto ben ik (alleen) gevlogen naar Calgary. Van daaruit in een internationaal reisgezelschap een rondreis gedaan door de Rocky Mountains.Banff- Lake Louise- Columbian Icefields, met de bus, heel veel mooie natuur en...beren (waaronder 1 grizzly-beer) gezien. 2 dagen met de trein (Rocky Mountaineer) van Banffnaar Vancouver. Genoten van Vancouver (sightseeing-tour) en zelf er op uit. Ook nog 1 dag met de boot naar Vancouver-Island geweest, Butchart Gardens en Victoria.
    Vancouver is een heel gezellige stad, mooie haven, en vooral Stanley-Park is erg mooi.
    Vanuit Vancouver weer terug gevlogen naar Ottawa en nog 3 dagen bij mijn nicht geweest.
    Op een mooie - heel warme - zomeravond (zondag 28 mei 2006) als sluitstuk, een concert van
    Andre Rieu in Ottawa bijgewoond, dit was een happening !
    Ik kan alleen maar zeggen : Canada is en blijft een geweldig land !
    Mochten jullie nog een keer naar Canada gaan, ga dan maar eens naar het westen , een reis door de
    Rocky Mountains en bezoek aan Vancouver is echt de moeite waard.
    Waarschijnlijk ga ik dit jaar (half april) met 2 vriendinnen naar Californië.
    Start in San Fransisco, daar 3 dagen blijven, dan met huurauto door de Grand Canyon - Las Vegas
    etc. en op weg naar Los Angeles, ook daar nog 3 dagen.
    In totaal willen we 3 weken rondreizen, ook weer spannend.
    Ik ben weliswaar 66 jaar, maar geniet, zoalng het nog kan,van mijn pensioen,van het leven en, vooral van al het moois in de wereld.
    Elk jaar, in september doe ik een vakantie in Europa, dit jaar waarschijnlijk Barcelona en Madrid.
    Ik wens jullie nog veel mooie reizen toe.
    Marijke van Veen, Amsterdam.

flufunited op 10-02-2007 17:53
    Beste Marijke,
    Inderdaad erg herkenbaar; we denken ook met veel genoegen terug aan onze trip door Oost-Canada. En we overwegen om nog eens naar de westkant van Canada te gaan. Omdat Canada zeker een geweldig land is, maar helemaal omdat ik daar ook familie heb. In Edmonton woont een zoon van Ted & Hannie (die dus in Nova Scotia wonen) en zussen van hem wonen in Calgary en Winnipeg.
    Het zal in ieder geval niet dit jaar worden, want we hebben nu stedentrips naar Barcelona en Nice/Monaco/St.Tropez geboekt en we zijn nog van plan naar Toscane en eventueel een weekjeZuid-Frankrijk te gaan. En ja, dan zijn de vrije dagen wel weer op; helaas.
    We hopen ook nog lang van al het moois in de wereld te genieten. En ik moet zeggen: geweldig om dit verhaal te lezen van een (blijkbaar nog erg vitale) 66-jarige; dat dat nog maar vele jaren mag duren!
    Groeten,
    Pien.
    Gerda op 15-06-2007 11:43
    DagLidwine en Frank,

Gisteren was ik aan het 'googelen' voor een plattegrond van Oost Canada en zodoende kwam ik op jullie website terecht. Vanochtend ben ik er maar eens uitgebreid voor gaan zitten en heb het hele verslag gelezen. Geweldig!
    Wij vertrekken27 augustus voor vijf wekennaar Canada en het blijkt dat wij nagenoeg dezelfde route hebben gepland als jullie hebben gereden. Wij zullen alles overbruggen met een auto en overnachten bij familie, inbed en breakfast of motel. Ter plekke zullen we per dag een overnachting zoeken. (ik ga voor de vierde keer naar Nova Scotia, de rest van de reis is voor mij nieuw)

Wij vliegen via Londen en daarna rechtstreeks naar Hallifax en zullen de eerste 14 dagen bij familie op Nova Scotia blijven. Onze uitvalbasis wordt daar Antigonish.
    Tot en met Algonguin parchebben we globaal dezelfde etappepunten. Na het park gaan we via Huntsville naar North Bay, waar weer familie woont. Op zondag 22 september vertrekken we daar weer omdan af te zakken naar Niagara (dinsdag) en terug naar Toronto voor de laatste drie dagen. Op vrijdag 28 september zullen we weer vertrekken naar Nederland.
    In vond jullie uitgebreide verslag geweldig leuk om te lezen, het maakt dat ik steeds meer informatie krijg over onze reis en dat ik er steeds meer zin in krijg.

Wij zijn zelf niet in het bezit van een laptop, dus een weblog zal er helaas niet inzitten.
    Ik heb jullie verslag uitgeprint en die gaat in de map 'reis-ideeën voor onderweg'.

Bedankt voor dit mooie verslag,
    Gerda

halima78 op 14-07-2008 14:50
    hoi hoi ik ben halima!ik woon in nederland sinds acht jaar,maar grooste droom sinds heel klein was om naar canada te gaan wonnen,ik ben getrouwd,en heb drie mooi jongens,en ben nog in verwachting.ik vraag me af tot nu wanneer kan dat droom nog realiseren??groetjes.
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl